dilluns, 20 d’octubre de 2014

El resultat de l'enquesta de valoració de la Festa Major 2014


Com cada any, acabada la Festa Major, es recullen dades i propostes entre la ciutadania, a traves l'enquesta digital (Consensus). A continuació, presentem un resum dels resultats:

A l'enquesta han participat un totals de 410 persones. El perfil per sexes és 57,8%, de dones per 40,49% d'homes. Per edats, el 30,73% dels enquestats tenen entre 31 i 40 anys, el 25,85% tenen entre 21 i 30 anys, i el 20,49% entre 41 i 50 anys.

Els participants de l'enquesta manifesten haver participat en els actes d'inici (Cercavila, Toc d'Inici, Esclat i pregó) en un  23,39%, en activitats musicals en 23,30% i en actes de cultura tradicional 22,13 %. Altres que destaquen son els infantil, els actes esportius o la Cirquera.

De les activitats musicals, la valoració més alta és pels concerts de Bohemios Autorizaos amb el 18,95%, Jesús Eloi amb el 12,69% i  Georgie Dann amb el 10,95%. Destaca un 19,28% que manifesta que no li ha interessat la programació. També destaquen els concerts de Fondo d'en Peixo: Pepet i Marieta (16,57%) i BGKO (8,75%).

Respecte les activitats de cultura tradicional, el Pratifoc, és valorada en un 18,38%, seguit de l'Esclat de Festa Major en un 17,49% i la Trobada Castellera 17,39%. També destaca el Toc d'inici en un 13'75%.

De la resta d'activitats apuntades a l'enquesta, La més valorada es el Pregó en un 26,36%, i el Piromusical en un 22,58% i el Prat Nocturn en un 14,66%.

Respecte de les valoracions dels actes, sobre una puntuació de 5, la programació d'activitats obté una nota promig de 2,9,  la producció dels espais un 3,2 i els serveis un 2,8.

En relació als elements de difusió, el programa de mà torna a mostrar-se com l'element més utilitzat per a informar-se sobre les activitats de la Festa Major (31,05%) i les xarxes socials es consoliden com a espai d'informació (24,95%). La web  mòbil obté un 9,64% de les respostes.

Entre les eines 2.0 de la Festa Major destaca l'ús del facebook  en un 43,28% i a continuació el bloc de la Festa Major en un 15,78% i els twitter #fmelprat 10,16%. També destaca l'instagram en un 10,31%.

Els participants a l'enquesta han votat com a actes destacats: el Pregó, el Piromusical, els Concerts de l'Estació i la Cercavila Nocturna. També els concerts de Fondo d'en Peixo i el Pratifoc.

Com a suggeriments, s'ha apuntat la programació d'artistes més actuals, la participació de la ciutadania per a escollir artistes o habilitar més espais en cas de pluja.

Aquesta informació, conjuntament amb les valoracions d'entitats organitzadores d'activitats i les avaluacions tècniques, serviran de base per a posar en marxa la propera Festa Major.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada